FANDOM

Theodor Stark
Rasa Czarodziej
Pseudonimy
  • Theo
  • Bob
Urodziny 28 października, 938 XX
Śmierć Żyje
Płeć Mężczyzna
Wzrost 203 cm
Waga 76.5 kg
Status profesjonalny
Partner Liga Srebrnych Miast
Poprzedni partner Sebastian Rauch
Krewni
Przynależność
  • Rodzina Stark
  • Liwton (dawniej)
  • Vancene (dawniej)
  • Stowarzyszenie Latającego Kupidyna

Theodor "Theo" Stark (ur. 28 października 938 XX roku) — czarodziej, pochodzący z czystej rodziny czarodziejów, władających w Liwton od siedmiu pokoleń. Jest on najstarszym synem pana Starka i jego żony. Ma on młodszego brata Alastora. Dla swego młodszego brata opuścił rodzinne miasto, aby zamieszkać z nim i jego narzeczoną na wolności i bez zasad. Jest później wyznaje, był to jego największy błąd w życiu. Uważał bowiem, iż powinni zostać u ojca; wtedy Aslan nie poznałby Veski, którą Theo uważał od samego początku za zdrajczynię. Wyznał to bratu i odszedł.

Niespodziewanie powraca w During Thul, chcąc obronić miasto. Po walce z armią Mufasy i Goura mówi jedynie baru, że go ostrzegał i odchodzi.

Przez siedemnaście lat pracował dla Sebastiana Raucha, jednak zdradził go, gdy ten porwał wnuka swego brata, Ricka. Pokazał swoją prawdziwą osobowość i uwolnił jego, oraz dwójkę przyjaciół Ricka: Tima i Toma.

Etymologia Edytuj

Theodor jest imieniem męskim, pochodzenia greckiego. Składa się on z greckich słów "theos" + "dorón" – bóg + dar. Imię można więc przetłumaczyć jako "dary boży" lub "darowany przez boga".

Stark to niemieckie nazwisko, które oznacza "mocno" lub "silnie".

Więcej z Fandomu

Losowa wiki