FANDOM

Pan Stark
Rasa Czarodziej (prawdopodobnie)[1]
Urodziny Przed 920 XX[2]
Śmierć Pomiędzy 958 XX i 981 XX[3]
Płeć Mężczyzna
Status profesjonalny
Zawód Król Czarodziejów
Krewni
Przynależność
  • Rodzina Stark
  • Liwton

Pan Stark (ur. przed 920 XX - zm. pomiędzy 958 XX a 981 XX)— siódmy król czarodziejów, pochodzący z rodziny Stark. Był on mężem nienazwanej żony, z którą miał dwójkę dzieci: Theodora i Alastora. Jest on dziadkiem piątki wnucząt: Anny, Maxa, Ricka i dwójki nieznanych z imienia.

Ze wspomnień Alastora i jego przyjaciół dowiadujemy się, że była to osoba, która jak najlepiej chciała wychować swoje dzieci. Trzymał się on dlatego swoich własnych i ostrych reguł, przez co został znienawidzony przez swoje potomstwo i gdy Theodor skończył osiemnaście lat, wyjechał z Alastorem i prawdopodobnie już nigdy nie zobaczyli ojca.

Mimo, iż Alastor nienawidził ojca, ten darzył go wielką miłością. Przez wszystkie lata, kiedy ten mieszkał poza rodzinnym miastem, był pilnowany przez Sula, jednego z Nordyjczyków, z który był on zaprzyjaźniony. Donosił mu o wszystkich sprawach.

Relacje Edytuj

Theodor Stark Edytuj

Mimo, iż ojciec wiele im zabraniał, Theodor darzył ojca szacunkiem i kochał go. Opuścił dom jedynie ze względu na swojego młodszego brata. Sądząc po charakterze Theo, można przypuszczać, że dobrze się dogadywali, iż byli bardzo podobni.

Alastor Stark Edytuj

Pan Stark i jego najmłodszy syn byli przeciwieństwami: pan Stark trzymał się reguł, Alastor jednak walał robić, co mu się zechce i nie mieć żadnych ograniczeń. To doprowadziło do tego, że odszedł wraz z Theodorem ze swojej rodziny. Pan Stark kochał jednak swego syna ponad wszystko, dlatego poprosił swojego przyjaciela Sula o pilnowanie go.

Po powrocie Karkanowa i podróży Alastora z Ligą do During Thal Aslan całkowicie się zmienił i stał się taki, jak jego ojciec. Nie oznacza to jednak, że znowu go pokochał. Może jednak tak być, iż z biegiem lat dowiedział się, że ten ciągle się o niego troszczył. To również on pochował swego ojca, więc ma to jakieś znaczenie.

Wnuczęta Edytuj

Relacje pomiędzy panem Starkiem, a jego wnuczętami są nieznane. Ze wszystkich swoich pięciu wnucząt znał jedynie Annę i nie wiadomo, czy znał ją długo, oraz czy Alastor pozwalał spędzać mu z nią wiele czasu. Sądząc jednak po tym, iż kochał swojego syna, darzył również jego jedyną córkę szacunkiem.

Etymologia Edytuj

Stark to niemieckie nazwisko, które oznacza "mocno" lub "silnie".

Występowanie Edytuj

  • Aksalia: Początek (pierwsze wspomnienie)
  • Aksalia: During Thul (tylko wspomniany)
  • Aksalia: Koniec Początku (tylko wspomniany)
  • Aksalia: Dalej (tylko wspomniany) (nazwisko widziane na nagrobku)
  • Aksalia: Początek Wojny (tylko wspomniany)
  • Aksalia: Koniec (tylko wspomniany) (nazwisko widziane na nagrobku)

Przypisy Edytuj

  1. Nigdzie nie zostało podane, że jest on czarodziejem. Można jednak to przypuszczać, iż był on królem czarodziejów i jego dzieci również miały magiczne zdolności. Nie wiadomo jednak kim była jego żona, a to również ma znaczenie.
  2. Jego najstarszy syn Theodor urodził się w 938 XX, a jak wiadomo w rodzinie nie było żadnej osoby niepełnoletniej, której urodziło się dziecko.
  3. W jednej z rozmów Alastora z jego wnukami wynika, że jego ojciec ze wszystkich swoi wnucząt poznał jedynie Annę. Jego drugi wnuk Max urodził się w 981 XX, więc ten musiał umrzeć przed lub w tym roku.
  4. O tej postaci nie podano żadnej wzmianki w żadnej części. Nie została nawet wspomniana.
  5. Aksalia: Początek - Rozmowa Ligii z Nordyjczykami w Carvahall

Więcej z Fandomu

Losowa wiki